Współcześnie poszukuje się nowych, innowacyjnych metod dotarcia do potencjalnego klienta. Marketing przybiera coraz bardziej niestandardowe formy, będąc nastawionym na przykuwanie uwagi ludzi, znudzonych nieco zwykłą reklamą. Innowacyjne działania marketingowe pomagają odróżnić się od konkurencji, co jest niezwykle istotne. Wśród wielu takich działań marketingowych wymienić można marketing z wykorzystaniem gadżetów reklamowych. Jednym z największych rynków w Polsce jest rynek krakowski, dlatego warto przyjrzeć się metodom, jakie firmy krakowskie wykorzystują w marketingu. Jedną z podstawowych dla nich metod jest dystrybucja gadżetów reklamowych.
Wydaje się, że bardzo dobrym przykładem takich gadżetów mogą być kubki reklamowe, ze względu na fakt, że znajdują zastosowanie praktyczne w życiu codziennym.
Firmy operujące w Krakowie używają ich coraz chętniej w marketingu, przede wszystkim wręczając jako upominki dla klientów. Kubki reklamowe, właśnie z powodów, o wyżej, perfekcyjnie pasują na prezent. Rozdaje się je w miejscach ruchliwych. Wiadomo, jakie to miejsca: wymienia się tu główne ulice i skrzyżowania Krakowa, ponadto okolice zabytków miejskich, a także pobliża punktów komunikacyjnych. Oczywiście lista na tym się nie kończy, można omawiane gadżety również dystrybuować (rozdawać) w centrach handlowych i ich okolicy, a także w parkach (miejsce odpoczynku dla wielu ludzi). Chodzi po prostu o to, aby osoba rozdająca gadżety spotkała w trakcie dnia pracy możliwie największą liczbę ludzi, z których każdy to potencjalny nabywca produktów i usług danej firmy.
Czy są inne metody? Oczywiście, że tak. Kubki reklamowe mogą także stanowić dodatek do zakupu. W takiej sytuacji bardzo liczne firmy krakowskie oferują konkretny produkt albo usługę, dodając także swoisty „bonus” w postaci podarunku. Jest to kolejna sprawdzona metoda, stosowana na całym świecie. Nic dziwnego, że chłonny rynek krakowski również jest coraz bardziej wypełniony takimi promocjami. Co ważne, odbywa się to już nie tylko w sklepach i innych punktach handlowych, ale dodawanie prezentu do usługi jest także właściwe dla przedsiębiorców innych branż. Często właśnie takie prezenty są podstawą sukcesu, tzn. zwiększenia dochodów firmy.