We współczesnym marketingu ogromną rolę odgrywają gadżety reklamowe, których atrakcyjny wygląd oraz liczne inne walory pomagają przyciągać uwagę potencjalnych klientów – nabywców dóbr i usług. Spowodowane rosnącą konkurencją i w związku z tym koniecznością walki o klienta działania marketingowe są absolutnie niezbędne, aby dana firma mogła się utrzymać na rynku i zachować popularność wśród klientów. Dotyczy to także branży producentów sprzętu RTV. Wśród działań marketingowych, o których mowa, można wymienić m. in. dystrybucję gadżetów reklamowych, o których mowa na początku.
Gadżety te mogą być bardzo różne. Jako dobry przykład podać można cukierki reklamowe, których zaletą jest fakt, że ich produkcja i dystrybucja jest bardzo tania i łatwa. Mogą być dystrybuowane masowo, wśród bardzo wielu klientów jednocześnie.
Cukierki reklamowe mogą być dystrybuowane na bardzo wiele różnych sposobów, z których większość to metody tożsame z metodami dystrybucji wszystkich innych gadżetów. Różnicą jest tutaj masowość, o czym mowa wyżej. Jeśli np. weźmiemy najpopularniejszą formą dystrybucji, jaką jest rozdawanie, podarunek w postaci takich cukierków może otrzymać każdy i każdy może poczęstować się dowolną liczbą takich cukierków. Nie będą to dla reklamodawcy duże koszty, które dodatkowo szybko mogą się zwrócić, ponieważ jak pokazuje praktyka, rozdawanie cukierków w formie gadżetów reklamowych sprzyja popularyzacji firmy.
Producenci sprzętu RTV są przeważnie firmami o zasięgu ogólnokrajowym lub nawet międzynarodowym, stąd też ich kampanie marketingowe mają również taki sam zasięg. Cukierki reklamowe są zatem, w ramach takiej kampanii, rozdawane w całym kraju. Co może odróżnić je od innych, zwykłych cukierków? Przede wszystkim logo lub inny symbol reklamodawcy, umieszczony na opakowaniu. Dzięki takiemu nadrukowi dany cukierek staje się narzędziem marketingowym. Poza samym logiem na opakowaniu mogą być także slogany i hasła reklamowe, a także rozmaite motywy graficzne – wszystko to wpływa na zwiększoną atrakcyjność przedmiotu.